DaxTeamRoeselare DaxTeamRoeselare
Voor alle dax'ers of andere mini 4-taktjes in Roeselare & omstreken
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe rij ik een meeting?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DaxTeamRoeselare -> Meetings & Clubinfo
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tjoetn
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 28 Okt 2008
Berichten: 94
Woonplaats: Roeselare

BerichtGeplaatst: 28-10-2008 19:40:44    Onderwerp: Hoe rij ik een meeting? Reageren met citaat

Jeeps,

Zouden we iedereen mogen vragen dit eens door te lezen?


Hoe rij ik een meeting? (door Yoeri Vankeirsbilck)

En in 't kort enkele richtlijnen hoe je het best een meeting rijdt, dit voor de mensen die zelden een meeting meerijden en dit in de toekomst meer zullen doen. Belangrijke tips bij het rijden:

- Er wordt telkens maar 1 baanvak gebruikt, ga nooit op het tweede baanvak rijden, het tweede baanvak wordt enkel gebruikt door mensen van de begeleiding die daar aan hoge snelheid passeren.

- Bij een smalle baan rij je ook het best niet links van die smalle baan, hou er ten allen tijde rekening mee dat de begeleiders de groep moeten inhalen. Laat dus altijd plaats over, en wijk nooit plots uit naar links!

- Als je in een bocht rijdt blijf je best op je lijn, dat wil zeggen, als je links rijdt voor de bocht, blijf dan ook links in en na de bocht.

- Bij plots remmen wordt de (linker-)arm in de lucht gestoken, dit om de mensen achter zich te verwittigen dat er plots moet geremd worden.

- Als je denkt dat het nuttig is om ook je arm omhoog te steken mag je dat gerust doen, het kan nooit kwaad en op zijn minst voorkomen dat er iemand in uw achterste knalt.

- De richting waar naartoe er gereden wordt of scherpe bochten worden aangegeven met de arm naar links of naar rechts uit te steken, ook dit mag je doen als je dit nuttig vindt. Verwittig met een teken de mensen die achter je rijden ook voor hindernissen op de baan (bv. een dood dier, een put,...)

- Maak nooit geen bruuske bewegingen, slalommen of remmen zonder redenen in de groep; vergeet nooit dat er altijd mensen achter je rijden.

- Wheelies en andere stunts doe je ook beter niet in de groep. Je zou kunnen vallen waardoor er achterliggers op jou kunnen inrijden.

- Op ritten wordt er een snelheid aangehouden van 45 à 50 km/u. Je hoeft dus heus geen snellere brommer te hebben om je te amuseren. Het tempo van de traagste wordt aangehouden! Politiecontroles tijdens een meeting zijn altijd mogelijk. Het is niet omdat je met begeleiding rijdt, dat de wegcode niet meer geldt.

- Er wordt ook aangeraden, indien je met een 50cc rijdt om geen passagier mee te nemen. Dit omdat het anders veel te lang duurt vooraleer je de snelheid van 45 haalt en je achterop zou kunnen raken.

- Volg steeds de aanwijzingen onmiddellijk op van de mensen die de begeleiding verzorgen, die mensen proberen te zorgen voor jouw veiligheid.

- Als je in panne valt, stop dan en steek eerst en vooral je hand in de lucht zodanig dat de mensen van de begeleiding jou kunnen zien en opmerken dat je een probleem hebt. Kijk niet eerst naar je brommer, maar verwittig direct de begeleiding. Het zou immers kunnen dat je gewoon stopt om te bellen of te pissen.

- Vergeet niet dat het tempo op een meeting achteraan 20km/u hoger ligt dan vooraan. Als je dus traag rijdt, probeer dan steeds vooraan in de groep te rijden en opnieuw te vertrekken mocht die groep stil komen te staan

- Vooraan de groep en achteraan de groep rijden er altijd mensen met een ORANJE/GEEL vestje. Steek die vooraan nooit voorbij of ga achteraan nooit achter de persoon rijden die als laatste de colonne afsluit.

- In geval van panne (defect) rijdt een begeleider of oranje frak naar voor met de hand in de lucht. Dit betekent dat er zo goed als onmiddellijk zal gestopt worden.

- Als er gestopt wordt om te tanken dient iedereen ook werkelijk te tanken. Er wordt slechts één keer tussen de 40 à 60km gestopt om te tanken. Rook niet in de nabijheid van de pompen, leg de motoren stil en doe geen burnout. Er kijken altijd mensen mee langs de beveiligingscameras.

- Om meetings mee te rijden moet je 4-stroke voorzien zijn van lichten, goede remmen en in een goede rijvaardige staat zijn. Geldig verzekeringsbewijs en rijbewijs zijn noodzakelijk.

- Helm dragen is verplicht. Voertuigen die geen viertakt motor hebben met neerliggende cilinder en of grotere wielen als 12inch worden geweigerd in de groep.

- Clubs op zich zijn niet verzekerd voor eender wat. Dit wil zeggen dat je een meeting volledig rijdt op eigen risico! Ben je spijtig genoeg betrokken bij een valpartij, dan regel je dat onderling met de betrokkenen en de verzekeringen.


Mvg,
DTR-crew
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DaxTeamRoeselare -> Meetings & Clubinfo Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum