Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tjoetn Site Admin
|
Geplaatst: 01-11-2008 12:42:14 Onderwerp: Vandalisme |
|
|
Er word de dag van vandaag nogal wat vandalisme aan onze 4-taktjes gepleegd. Piejie z'n bougiekop werd overlaatst weer afgetrokken, daxen worden omver 'geschopt', men maakt scheuren in het zadel, km tellerkabel uit slakje trekken,...
hier enkele tips hoe je minder risico kunt lopen op vandalisme.
-Probeer je brommer op een plaats te zetten waar veel volk passeert. De daders zullen dan ook niet zo rap een dax omschoppen of de bougiekabel uittrekken
-Neem een dikke ketting mee en bind uw brommer aan een paal ofzo, maar steek de ketting door het achterwiel, dit is dan ook weer moeilijker voor dieven om de dax te stelen, je zit dan met de ketting enzo. Een voorwiel is er in 15 seconden af!
-Probeer je brommer nooit op een open plaats te zetten maar dicht tegen een muur of een hoekje; zo zullen ze hem minder rap omver schoppen.
-Als je naar een plaats moet die dicht bij de politie is, probeer dan je brommer aan de politie te zetten (rechtover de vagant), en probeer dan ook om hem in het zicht van die camera's te zetten. Dit zal de daders afschrikken.
Brommerdiefstal en vandalisme gebeuren altijd, je mag nog al deze tips gebruiken; maar deze tips zorgen ervoor dat het minder snel zal gebeuren. Use them! |
|
Terug naar boven |
|
|
Arnotje DTR-starter
|
Geplaatst: 01-11-2008 15:38:41 Onderwerp: |
|
|
kheb er ook al veel aan gedacht om ketting mee tedoen maar alsek dat doe moetek een rugzak meedoen en das ook nie heel handig maar vr derest staat die altijd bij de politie:) |
|
Terug naar boven |
|
|
thomas.4stroke DTR-starter
|
Geplaatst: 01-11-2008 15:51:58 Onderwerp: |
|
|
Arnotje schreef: |
kheb er ook al veel aan gedacht om ketting mee tedoen maar alsek dat doe moetek een rugzak meedoen en das ook nie heel handig maar vr derest staat die altijd bij de politie:) |
ketting/slot rond je nek dragen hé
(zo doe ik het toch altijd ) _________________ FSK !! |
|
Terug naar boven |
|
|
piejie22 Site Admin
Geregistreerd op: 28 Okt 2008 Berichten: 66 Woonplaats: Gits (Roeselare)
|
Geplaatst: 01-11-2008 15:58:29 Onderwerp: |
|
|
thomas.4stroke schreef: |
(zo doe ik het toch altijd ) |
Of rond uw stuurhouder/plaat _________________ 4STROKE <3 |
|
Terug naar boven |
|
|
thomas.4stroke DTR-starter
|
Geplaatst: 01-11-2008 17:04:29 Onderwerp: |
|
|
piejie22 schreef: |
thomas.4stroke schreef: |
(zo doe ik het toch altijd ) |
Of rond uw stuurhouder/plaat |
maja das chroom hé
+ dan zie ik m'n tellers niet meer _________________ FSK !! |
|
Terug naar boven |
|
|
samme DTR-starter
|
Geplaatst: 06-11-2008 01:28:57 Onderwerp: |
|
|
lijn eerste singa ooit gestolen geweest. is niet leuk idd... _________________ 4-stroke force!
samme:
Killing tyres, pistons, frames and much more since 1987. |
|
Terug naar boven |
|
|
gorri DTR-starter
|
Geplaatst: 19-11-2008 20:10:42 Onderwerp: |
|
|
ik gebruik mijn kettingslot als broeksriem.
Sluiten doe ik altijd rond een paal en door mijn H-stuk. Dan moeten ze al een volledige materiaalkoffer bijhebben of een serieuze slijpschijf |
|
Terug naar boven |
|
|
alessandrodepoorter DTR-starter
|
Geplaatst: 03-01-2009 23:22:46 Onderwerp: Re: Vandalisme |
|
|
Tjoetn schreef: |
Er word de dag van vandaag nogal wat vandalisme aan onze 4-taktjes gepleegd. Piejie z'n bougiekop werd overlaatst weer afgetrokken, daxen worden omver 'geschopt', men maakt scheuren in het zadel, km tellerkabel uit slakje trekken,...
hier enkele tips hoe je minder risico kunt lopen op vandalisme.
-Probeer je brommer op een plaats te zetten waar veel volk passeert. De daders zullen dan ook niet zo rap een dax omschoppen of de bougiekabel uittrekken
-Neem een dikke ketting mee en bind uw brommer aan een paal ofzo, maar steek de ketting door het achterwiel, dit is dan ook weer moeilijker voor dieven om de dax te stelen, je zit dan met de ketting enzo. Een voorwiel is er in 15 seconden af!
-Probeer je brommer nooit op een open plaats te zetten maar dicht tegen een muur of een hoekje; zo zullen ze hem minder rap omver schoppen.
-Als je naar een plaats moet die dicht bij de politie is, probeer dan je brommer aan de politie te zetten (rechtover de vagant), en probeer dan ook om hem in het zicht van die camera's te zetten. Dit zal de daders afschrikken.
Brommerdiefstal en vandalisme gebeuren altijd, je mag nog al deze tips gebruiken; maar deze tips zorgen ervoor dat het minder snel zal gebeuren. Use them! |
een ketting is natuurlijk handig, maar niet als je een singa hebt, hoe moet ik dat door mijn agterwiel kunnen steken? |
|
Terug naar boven |
|
|
|